Man having a business meeting and signing a contract, recruitment or agreement.

چرا به مشاور کسب و کار نیاز است؟

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار فردیه که باید در تمامی کسب و کارها حضور داشته باشه و در کنار مدیریت در امر پیشرفت روز افزون اون کسب و کار نقش داشته باشه.

مشاور یه فردی است که در تخصص خود اطلاعات به روزی نسبت به بقیه افراد را دارد و می تواند در این زمینه به مدیران در تصمیم گیری های مهم کمک کنند.

چرا باید مشاوره کسب و کار داشته باشیم؟

در چند سال گذشته نیاز به مشاور کسب و کار داشتن بسیار ضروری و مهم شده و باید در کنار مدیریت فردی قرار بگیره که آشنا با بحث تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی، فروش، حقوقی و … این موارد باشه تا بتونه به بهترین شکل مشاوره بده و در جهت هرچه بهتر شدن و دیده شدن و در آخر فروش بیشتر عمل کنه.

اگرچه برخی از مشاوران مدیریت در سازمانهایی که مشاوره می دهند به صورت رسمی کار می کنند، ولی اکثر آنها به صورت قراردادی و همزمان با چندین شرکت یا سازمان در ارتباط می باشند. همچنین یک مشاور مدیریت معمولا از سطح تحصیلات بالایی (در حد دکتری) برخوردار بوده و در حوزه تخصصی خود علم و دانش قابل توجهی دارد.بعضی از پروژه ها نیز، نیاز به گروهی از مشاوران دارند که هر کدام در یک زمینه ای متخصص هستند. در برخی دیگر از پروژه ها هم، مشاوران به طور مستقل با مدیران سازمان مشتری، کار می کنند.

وظایف مشاور کسب و کار چیست؟

مثلا یک مشاور کسب و کار در زمینه بازاریابی چه کمک هایی میتونه بکنه؟

  • در مورد صنایع، بازار، برندها و… برای کسب و کار، میتواند تحقیقات جامع و کاملی داشته باشد و گزارشهای کاربردی ارائه کند.
  • در زمینه مشخصات بازار، سهم بازار و تبلیغات، تجزیه و تحلیل انجام دهد.
  • میتواند به مدیران کمک کند تا برندهای متمرکز و موقعیت‌یابی و ابزارهای بازاریابی ارایه کنند.
  • میتواند در زمینه قیمت‌گذاری محصولات و خدمات، آنالیز بازار و رقبا، تهیه برنامه و کمک به اجرای آن و… اقدامات مثبتی انجام دهد.
  • اگر نیاز به بازاریابی خارجی باشد میتواند کمک کند.

یا اگر بخواهیم مثال دیگری بزنیم، میتوانیم به نقش مشاور کسب و کار در زمینه فروش اشاره کنیم که عبارتند از:

  • استخدام فروشنده‌های حرفه‌ای پس از مصاحبه و گزینش آنان و تشکیل یک تیم فروش قوی.
  • تدوین طرحی جامع برای فروش و آموزش نیروها.
  • توسعه کانال‌های فروش برای فروش و سود بیشتر.
  • هدف گذاری و آموزش مدیران برای فروش بیشتر و موفق‌تر.

در زمینه منابع انسانی هم بعضی از مشاوران بر اساس تخصص آنها میتونن در امر استخدام و یا آموزش کارکنان کمک کنند و یا بهترین مدرس را در این زمینه پیدا کنند.


بخوانید: داشتن مشاور تبلیغات مهم است؟


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *