تغییر اسم شرکت فیسبوک به متا
تغییر اسم شرکت فیسبوک به متا
امروز در همایش کانکت 2021 (Connect 2021)، مارک زوکربرگ متا (Meta) را معرفی کرد. که تمامی اپلیکیشن ها و تکنولوژی ها در زیر مجموعه آن برند قرار می گیرند. متا فوکوس می کند روی متاورس برای زندگی و ارتباطات مردم، پیدا کردن گروه ها و ارتقا کسب و کارها.

زاکربرگ همچنین مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایت meta.com است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک میشوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود میخواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبهای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزهی شبکههای اجتماعی شناخته نشود.
احتمال می رود که زاکربرگ مانند شرکت گوگل که در سال 2015 چنین کاری را انجام داد که شرکتی را به نام آلفابت خلق کرد، این مورد را تکرار کرده است.
متا تکنولوژی را خلق می کند که مردم را به هم متصل می کند و گروه ها را پیدا می کند و کسب و کار را ارتقا می دهد. زمانی که فیسبوک در سال 2004 راه اندازی شد، مسیر ارتباط مردم را تغییر داد.
اپلیکیشن هایی مثل: مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ میلیاردها نفر را در سراسر جهان توانمند کرد. الان، متا فراتر از صفحه نمایش های دوبعدی به سمت تجربه های همه جانبه مانند واقعیت افزوده و مجازی حرکت می کند تا به تحول در تکنولوژی اجتماعی کمک کند.
ویکتوریا پتروک، تحلیلگر فناوریهای نوین بر این باور است که چشمانداز آینده فیسبوک براساس حقیقت مجازی شامل دیگر جنبههای زندگی آنلاین از جمله خرید و رسانههای اجتماعی نیز خواهد شد.
مارک زاکربرگ گفته است که انتظار دارد که شمار کاربران «متاورس» تا یک دهه آینده به یک میلیارد نفر برسد. بنیانگذار فیسبوک بر این باور است که همانطور که تلفنهای هوشمند جایگزین رایانههای ثابت شدند «متاورس» نیز آینده ارتباط گیری انسانها با یکدیگر خواهد بود.
حتما بخوانید: قعطی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک
Add a Comment