از سال های گذشته تا کنون مبحث مشاوره در زمینه های مختلف مانند: کسب و کار، تبلیغات، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و… بسیار حس می شود و تمامی مدیران به این فکر افتادند تا برای کسب و کار خود به یک متخصص در زمینه تخصصی نیاز دارند تا جهت راهبرد آن شرکت مسیر درست را طی نمایند. از این رو مشاور باید در هر لحظه و در هر زمینه در کنار مدیران کسب و کار حضور داشته باشند تا بهترین راه را به آنها نشان داده و تا آخر همراه باشند. یکی دیگر از موارد مهم تحلیل و آنالیز مشاوران می باشدند که رقبا و بازار مرتبط را بررسی و بهترین تصمیم را می گیرند.